Wie vertraging oploopt bij zijn vlucht, kan recht hebben op compensatie. Rechtsbijstandsverzekeraar ARAG ontwikkelde een service waarmee je eenvoudig kunt nagaan of je recht hebt op vergoeding. 98% van de claims zijn succesvol.
Gebruik
De Flight Claim is gemakkelijk te gebruiken. Je vult online het vluchtnummer in. Vervolgens ontvang je binnen 24 uur na de landing bericht over een eventuele compensatie en het bedrag dat kan worden geclaimd.
Gedupeerde reizigers kunnen na berekening van het compensatiebedrag zelf een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij voor de geleden schade. Als je dit te lastig vindt of te tijdrovend, kun je er ook voor kiezen het klachtenproces af te laten handelen door ARAG.
Compensatiebedragen worden gebaseerd op de vluchtafstand van de geboekte vlucht.
– Bij vluchten tot 1500 kilometer heeft u recht op € 250,00 per passagier
– Bij vluchten tussen 1500-3500 kilometer heeft u recht op € 400,00 per passagier
– Bij vluchten van meer dan 3500 kilometer heeft u recht op € 600,00 per passagier
Flight Claim stelt de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk voor een vertraging, annulering of instapweigering. De compensatie wordt aangevraagd en wanneer deze niet direct wordt gegeven, gaat Flight Claim de (juridische) discussie aan.
Flight Claim werkt volgens het no cure, no pay principe. Dit houdt in wanneer er geen recht is op compensatie betaal je hun niets. Bij een gewonnen claim houden zij een percentage van 25% in van het totale claimbedrag.
U kunt zelf de claim indienen via www.Flightclaim.com.