Het is feest bij ons, want we bestaan 20 jaar! De basis van Octras is gelegd door eigenaar Wilhelm de Haas. Inmiddels helpt hij samen met 7 collega’s bedrijven en particulieren met alles op het gebied van verzekeringen en pensioenen. Hoog tijd om uit te leggen wat we doen en waarom we dit doen!
Al 20 jaar ligt de focus van Octras op het ontzorgen van onze klanten. Bij een schade willen klanten advies, hulp en service op maat. Dat vinden wij nog steeds de normaalste zaak van de wereld. Bij ons is er daarom altijd iemand op kantoor aanwezig die helpt bij het goed invullen van een schadeformulier. Een correcte omschrijving van een schade bepaalt tenslotte vaak of je hier wel of niet voor verzekerd bent.
Onze werkwijze
Bij nieuwe klanten maken wij eerst een gedetailleerde risico-inventarisatie. Vervolgens bespreken we met de ondernemer welke risico’s hij wel en niet wil of kan lopen. Daarna vergelijken wij verschillende verzekeraars. Vaak zijn verzekeraars bereid ons scherpe offertes te geven. Gewoonweg omdat ze Octras kennen als een partij die zaken goed in kaart brengt in een rapportage met foto’s en duidelijke procesbeschrijvingen.
Onze abonnementen
Veel banken en financiële tussenpersonen werken met een beloning op de verzekering: de provisie. Vaak is dat zo’n 15 tot 20% van de verzekeringspremie. Wij merken hierbij dat veel ondernemers zich niet realiseren hoeveel geld ze betalen als provisie. Dit is vaak niet in verhouding tot het werk dat er tegenover staat. Octras werkt daarom liever op abonnementsbasis. Onze klanten krijgen een abonnement, gebaseerd op de uren die wij denken te maken. Onze ervaring is dat dit systeem bijna altijd voordeliger is dan werken op provisiebasis. Maar bovenal weten onze klanten zo hoeveel ze betalen en waarvoor ze betalen!